Μόλις τρεις μέρες πριν ψήφισαν οι μεγάλοι για ανάδειξη νέας βουλής στη χώρα. Σήμερα ψήφισαν και τα Τεταρτάκια. Όχι για βουλή... Προεδρείο της τάξης ψηφίσανε!
Το κάθε παιδί σημείωσε σε ένα φύλλο τα ονόματα τριών συμμαθητών του που θεωρεί ικανούς να αναλάβουν καθήκοντα προεδρείου της τάξης.
Ο καθένας είχε δικαίωμα να ψηφίσει και τον εαυτό του. Δεν μπορούσε όμως να ψηφίσει δύο φορές το ίδιο παιδί.
Η ψηφοφορία ήταν φυσικά μυστική. Τα "ψηφοδέλτια" διπλώθηκαν και συγκεντρώθηκαν στην "κάλπη".
Και ιδού τα αποτελέσματα:
Εγγεγραμμένοι στην τάξη 21
Ψήφισαν 21
Έγκυρα ψηφοδέλτια 20!!!
Άκυρο 1
Ουπς! Και είπαμε να προσέχουμε... Δυστυχώς όμως ένα ψηφοδέλτιο παραβίασε την μυστικότητα της ψηφοφορίας. Ο μικρός ψηφοφόρος ξεχάστηκε και έγραψε φαρδιά πλατιά και το δικό του όνομα κάτω από τα τρία ονόματα των συμμαθητών του που ψήφισε.
Τι κάνουμε τώρα; Νομίζω ότι την απόφαση πρέπει να την πάρει η συνέλευση της τάξης. Διότι δεν είναι απλό το ζήτημα... Το άκυρο ψηφοδέλτιο περιέχει ονόματα παιδιών που πήραν αρκετούς ψήφους και αν δεν το λάβουμε υπόψη, θα επηρεαστεί άμεσα η σύνθεση του Προεδρείου.
Το μόνο βέβαιο είναι πως στην πρώτη θέση και με διαφορά βρίσκεται η δεσποινίς Κατερίνα Σ. Επομένως καταλαμβάνει τη θέση του Προέδρου της τάξης.
Συγκεκριμένα έλαβε 10 ψήφους ή ποσοστό 47,62%.
Θερμά συγχαρητήρια για την επιτυχία της και πολλές ευχές να ανταποκριθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα καθήκοντα που αναλαμβάνει.
Για τη δεύτερη και τρίτη θέση όμως του Προεδρείου, δηλαδή του Γενικού Γραμματέα και του Ταμία, έχουμε πρόβλημα. Αν λάβουμε υπόψη το άκυρο ψηφοδέλτιο, τότε έχουμε τρία παιδιά που ισοψηφούν με 7 ψήφους το καθένα. Το Νίκο Μ., το Μάνο Γ. και τη Μαρίνα Φ.
Αν δε λάβουμε υπόψη το άκυρο ψηφοδέλτιο, δηλαδή αν δεν υπολογίσουμε τι ψήφισε... τότε ο Μάνος και η Μαρίνα μένουν με 6 ψήφους!
Και το μπλέξιμο γίνεται ακόμη μεγαλύτερο καθώς υπάρχουν ακόμη δύο παιδιά που έλαβαν 6 ψήφους: Ο Παύλος Π. και η Χριστίνα Σ.
Άρα εκλέγεται δεύτερος ο Νίκος Μ. που έλαβε 7 έγκυρους ψήφους αλλά για την τρίτη θέση ισοψηφούν τέσσερα παιδιά.
Τι κάνουμε λοιπόν τώρα;
Να λοιπόν γιατί πρέπει να προσέχουμε όταν ψηφίζουμε ώστε να μην είναι άκυρο το ψηφοδέλτιό μας...
Λύσεις σίγουρα υπάρχουν, μόνο που θα μπούμε σε μια ταλαιπωρία που θα μπορούσαμε να αποφύγουμε.
Μπορούμε για παράδειγμα να επαναλάβουμε την ψηφοφορία...
Μπορούμε ακόμη να κάνουμε κλήρωση ανάμεσα σε όλους όσους έλαβαν 6 ψήφους, μη λαμβάνοντας καθόλου υπόψη το άκυρο ψηφοδέλτιο...
Ή αν η συνέλευση της τάξης το εγκρίνει, μπορούμε να δεχτούμε ως έγκυρο το ψηφοδέλτιο που δημιούργησε το πρόβλημα και να κάνουμε κλήρωση μόνο ανάμεσα στη Μαρίνα και στο Μάνο.
Το βασικό δηλαδή πρόβλημα είναι να αποφασίσουν τα παιδιά τι θα γίνει με το άκυρο ψηφοδέλτιο και στη συνέχεια να βρούμε τρόπο επιλογής ανάμεσα στους ισοψηφίσαντες για την τρίτη θέση.
Να προσθέσουμε ότι στην έβδομη θέση είναι η Μαριαλένα Φ. με 4 ψήφους ενώ τα υπόλοιπα παιδιά έχουν πάρει λιγότερους ψήφους, άλλος 3, άλλος 2, άλλος 1 και άλλος κανέναν... Οι λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν στην τάξη.
Ως τότε όμως όλοι πρέπει να σκεφθούν πώς θα λύσουμε τα προβλήματα που προέκυψαν:
1. Θα λάβουμε υπόψη το άκυρο ψηφοδέλτιο;
2. Με ποιον τρόπο θα συμπληρώσουμε την τρίτη θέση του πρεδρείου;
Έτσι προς το παρόν το προεδρείο της τάξης έχει μόνο δύο μέλη, την Κατερίνα Σ. και το Νίκο Μ. στους οποίους και ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο έργο τους!
Το κάθε παιδί σημείωσε σε ένα φύλλο τα ονόματα τριών συμμαθητών του που θεωρεί ικανούς να αναλάβουν καθήκοντα προεδρείου της τάξης.
Ο καθένας είχε δικαίωμα να ψηφίσει και τον εαυτό του. Δεν μπορούσε όμως να ψηφίσει δύο φορές το ίδιο παιδί.
Η ψηφοφορία ήταν φυσικά μυστική. Τα "ψηφοδέλτια" διπλώθηκαν και συγκεντρώθηκαν στην "κάλπη".
Και ιδού τα αποτελέσματα:
Εγγεγραμμένοι στην τάξη 21
Ψήφισαν 21
Έγκυρα ψηφοδέλτια 20!!!
Άκυρο 1
Ουπς! Και είπαμε να προσέχουμε... Δυστυχώς όμως ένα ψηφοδέλτιο παραβίασε την μυστικότητα της ψηφοφορίας. Ο μικρός ψηφοφόρος ξεχάστηκε και έγραψε φαρδιά πλατιά και το δικό του όνομα κάτω από τα τρία ονόματα των συμμαθητών του που ψήφισε.
Τι κάνουμε τώρα; Νομίζω ότι την απόφαση πρέπει να την πάρει η συνέλευση της τάξης. Διότι δεν είναι απλό το ζήτημα... Το άκυρο ψηφοδέλτιο περιέχει ονόματα παιδιών που πήραν αρκετούς ψήφους και αν δεν το λάβουμε υπόψη, θα επηρεαστεί άμεσα η σύνθεση του Προεδρείου.
Το μόνο βέβαιο είναι πως στην πρώτη θέση και με διαφορά βρίσκεται η δεσποινίς Κατερίνα Σ. Επομένως καταλαμβάνει τη θέση του Προέδρου της τάξης.
Συγκεκριμένα έλαβε 10 ψήφους ή ποσοστό 47,62%.
Θερμά συγχαρητήρια για την επιτυχία της και πολλές ευχές να ανταποκριθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στα καθήκοντα που αναλαμβάνει.
Για τη δεύτερη και τρίτη θέση όμως του Προεδρείου, δηλαδή του Γενικού Γραμματέα και του Ταμία, έχουμε πρόβλημα. Αν λάβουμε υπόψη το άκυρο ψηφοδέλτιο, τότε έχουμε τρία παιδιά που ισοψηφούν με 7 ψήφους το καθένα. Το Νίκο Μ., το Μάνο Γ. και τη Μαρίνα Φ.
Αν δε λάβουμε υπόψη το άκυρο ψηφοδέλτιο, δηλαδή αν δεν υπολογίσουμε τι ψήφισε... τότε ο Μάνος και η Μαρίνα μένουν με 6 ψήφους!
Και το μπλέξιμο γίνεται ακόμη μεγαλύτερο καθώς υπάρχουν ακόμη δύο παιδιά που έλαβαν 6 ψήφους: Ο Παύλος Π. και η Χριστίνα Σ.
Άρα εκλέγεται δεύτερος ο Νίκος Μ. που έλαβε 7 έγκυρους ψήφους αλλά για την τρίτη θέση ισοψηφούν τέσσερα παιδιά.
Τι κάνουμε λοιπόν τώρα;
Να λοιπόν γιατί πρέπει να προσέχουμε όταν ψηφίζουμε ώστε να μην είναι άκυρο το ψηφοδέλτιό μας...
Λύσεις σίγουρα υπάρχουν, μόνο που θα μπούμε σε μια ταλαιπωρία που θα μπορούσαμε να αποφύγουμε.
Μπορούμε για παράδειγμα να επαναλάβουμε την ψηφοφορία...
Μπορούμε ακόμη να κάνουμε κλήρωση ανάμεσα σε όλους όσους έλαβαν 6 ψήφους, μη λαμβάνοντας καθόλου υπόψη το άκυρο ψηφοδέλτιο...
Ή αν η συνέλευση της τάξης το εγκρίνει, μπορούμε να δεχτούμε ως έγκυρο το ψηφοδέλτιο που δημιούργησε το πρόβλημα και να κάνουμε κλήρωση μόνο ανάμεσα στη Μαρίνα και στο Μάνο.
Το βασικό δηλαδή πρόβλημα είναι να αποφασίσουν τα παιδιά τι θα γίνει με το άκυρο ψηφοδέλτιο και στη συνέχεια να βρούμε τρόπο επιλογής ανάμεσα στους ισοψηφίσαντες για την τρίτη θέση.
Να προσθέσουμε ότι στην έβδομη θέση είναι η Μαριαλένα Φ. με 4 ψήφους ενώ τα υπόλοιπα παιδιά έχουν πάρει λιγότερους ψήφους, άλλος 3, άλλος 2, άλλος 1 και άλλος κανέναν... Οι λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν στην τάξη.
Ως τότε όμως όλοι πρέπει να σκεφθούν πώς θα λύσουμε τα προβλήματα που προέκυψαν:
1. Θα λάβουμε υπόψη το άκυρο ψηφοδέλτιο;
2. Με ποιον τρόπο θα συμπληρώσουμε την τρίτη θέση του πρεδρείου;
Έτσι προς το παρόν το προεδρείο της τάξης έχει μόνο δύο μέλη, την Κατερίνα Σ. και το Νίκο Μ. στους οποίους και ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο έργο τους!
___________________________
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στην ουσία όλο αυτό το "μπλέξιμο" θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε καλύτερα διάφορες έννοιες που αφορούν την εκλογική διαδικασία. Αν δηλαδή δεν υπήρχε άκυρο ψηφοδέλτιο αφενός, και ισοψηφίσαντες υποψήφιοι από την άλλη, δε θα είχαμε την ευκαιρία να εντρυφήσουμε εις βάθος στις έννοιες αυτές.
Οι εκλογές ολοκληρώθηκαν σήμερα με νέα ψηφοφορία για την τρίτη θέση στο προεδρείο. Υποψήφιοι ήταν όλα τα παιδιά που πήραν έξι ψήφουν στην πρώτη ψηφοφορία - το άκυρο ψηφοδέλτιο δε μέτρησε καθόλου, σύμφωνα με τη συνέλευση της τάξης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε τη νέα ψηφοφορία αναδείχθηκε ως τρίτο μέλος του προεδρείου η δεσποινίς Χριστίνα Σ. και μαζί με την πρόεδρο, τη δεσποινίδα Κατερίνα Σ. και τον νεαρό κύριο, το Νίκο Μ., που εκλέχθηκε δεύτερος, θα πραγματοποιήσουν σύντομα την πρώτη τους συνεδρίαση.