Η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια είναι εκ των ων ουκ άνευ στην παιδαγωγική διαδικασία. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί και πάγια υποχρέωση των εκπαιδευτικών με βάση το γράμμα της σχετικής νομοθεσίας της χώρας μας. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο προεδρικό διάταγμα 201 (Φ.Ε.Κ. 161, τεύχος πρώτο, 13 Ιουλίου 1998 - άρθρο 11 -)
Ταυτόχρονα στο ίδιο άρθρο ορίζεται πως:
Έτσι και στο δικό μας σχολείο από την πρώτη κιόλας ημέρα της σχολικής χρονιάς δόθηκε ιδιοχείρως στους γονείς που προσήλθαν στον αγιασμό έντυπο στο οποίο αναφέρονταν επί λέξει τα ακόλουθα:
"Οι συναντήσεις με τους δασκάλους της τάξης θα πραγματοποιηθούν σε μέρες και ώρες που θα σας ανακοινωθούν σύντομα από τη διεύθυνση του σχολείου. Τόσο για παιδαγωγικούς λόγους όσο και για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου η συνεργασία σας με το δάσκαλο δεν μπορεί να γίνεται σε χρόνο που δεν έχει καθοριστεί για το σκοπό αυτό (π.χ. όχι κατά την πρωινή προσέλευση, την ώρα της αποχώρησης των μαθητών ή στα διαλείμματα ) Η καλή συνεργασία ανάμεσα στο σχολείο και στην οικογένεια θεωρείται από την παιδαγωγική επιστήμη εκ των ων ουκ άνευ για τη σχολική επιτυχία του μαθητή. Όσο πιο στενή είναι η συνεργασία και όσο πιο ειλικρινής και φιλική η σχέση ανάμεσα στους γονείς και στο δάσκαλο, τόσο πιο θετικό γίνεται το περιβάλλον του σχολείου για το μαθητή. Επειδή όμως η συνεργασία αυτή οφείλει να στηρίζεται σε επιστημονικές αρχές και όχι να αποτελεί μια απλή κοινωνική επαφή, ζητάμε την κατανόησή σας στην επιμονή μας να πραγματοποιείται μόνο σε χρόνο που έχει καθοριστεί από πριν για το σκοπό αυτό και όχι πρόχειρα και τυχαία. Μόνο έτσι ο δάσκαλος θα μπορεί να προετοιμάζεται σωστά αλλά και να κρατά σημειώσεις από όσα συζητηθούν. Ταυτόχρονα δίνουμε και το καλό παράδειγμα στα παιδιά αλλά και τους διδάσκουμε απαραίτητες αρχές και αξίες της κοινωνικής ζωής κυρίως όμως πως το έργο του σχολείου και η φοίτησή τους σ’ αυτό αποτελούν κάτι σημαντικό. Καλό είναι στις συναντήσεις αυτές να συμμετέχουν και οι δύο γονείς αλλά και το ίδιο το παιδί. Πέρα βέβαια από τις συναντήσεις που θα ορίζει το σχολείο, μπορεί και ο γονέας όταν συντρέχει λόγος να ζητά συνάντηση με το δάσκαλο ή και με το διευθυντή του σχολείου και τα άλλα στελέχη εκπαίδευσης.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Σχολείο: Διευθύντρια κ. ......... - τηλ. .............
Υπεύθυνη δασκάλα τάξης: ....... )- κιν. ...... – e-mail ..........
ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΑΞΗΣ: Αν διαθέτετε πρόσβαση στο ίντερνετ, μπορείτε να επισκεφθείτε για περισσότερη ενημέρωση γύρω από τις δραστηριότητες της τάξης το blog http://tetartaki.blogspot.com "
Για ευνόητους λόγους παραλείψαμε από την παρούσα δημοσίευση στο διαδίκτυο αφενός τα ονόματα των εκπαιδευτικών και αφετέρου τους αριθμούς τηλεφώνων και το e-mail, που αναφέρονταν στην ανακοίνωση που δόθηκε στους γονείς.
Το ίδιο έντυπο φροντίσαμε τις επόμενες μέρες να φτάσει στα χέρια όλων των γονέων της τάξης, χωρίς καμία εξαίρεση, ώστε όλοι να γνωρίζουν και την αξία που δίνουμε στο θέμα της συνεργασίας αλλά και τους τρόπους που μπορούν να επικοινωνήσουν τόσο με το σχολείο όσο και με την υπεύθυνη δασκάλα της τάξης.
Επιπλέον κοινοποιήσαμε στους γονείς ανακοίνωση του σχολείου με την οποία καλούσαμε όλους σε συνάντηση στις 17 Σεπτεμβρίου 2009. Πράγματι την ημέρα αυτή προσήλθαν στην αίθουσα της τάξης σχεδόν όλοι οι γονείς των μαθητών της τάξης και παρακολούθησαν ομιλία της δασκάλας της τάξης, υπέβαλαν απορίες και παρατηρήσεις και στη συνέχεια παρέμειναν όσοι το επιθυμούσαν για ατομική συνεργασία.
Κατά τη συνάντηση αυτή τονίστηκε από τη δασκάλα της τάξης ότι αμέσως μόλις σταθεροποιηθεί το πρόγραμμα του σχολείου, θα οριστεί μία μέρα την εβδομάδα για συναντήσεις με τους γονείς. Πράγματι λίγες ημέρες αργότερα ανακοινώθηκε στους μαθητές ότι:
ΚΑΘΕ ΠΕΜΠΤΗ ΜΕΣΗΜΕΡΙ, ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΙΣ 13.25, ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ.
Αρκετοί γονείς ως τώρα έχουν κιόλας αξιοποιήσει τη μέρα αυτή, πχ την περασμένη Πέμπτη προσήλθαν γονείς επτά μαθητών από τους 21 που έχουμε συνολικά.
Θυμίζουμε επίσης ότι έχει ζητηθεί να υπάρχει στην τσάντα των μαθητών μια κίτρινη πλαστική θήκη ειδικά για την αποστολή γραπτών μηνυμάτων ανάμεσα στους γονείς και τη δασκάλα.
Επομένως ο κάθε γονιός έχει τον τρόπο όταν το επιθυμεί και τη δασκάλα άμεσα να συναντήσει στις προκαθορισμένες συναντήσεις κάθε Πέμπτης αλλά και ενδιάμεσα να επικοινωνήσει μαζί της είτε με γραπτό σημείωμα, είτε τηλεφωνικά είτε μέσω διαδικτύου.
Επειδή όμως στην τάξη διδάσκουν και άλλοι εκπαιδευτικοί, το σχολείο καθόρισε και ημερομηνίες κοινής ημέρας συνεργασίας για όλους τους γονείς και όλους τους εκπαιδευτικούς. Ήδη έχουν ενημερωθεί οι μαθητές πως η επόμενη κοινή συνάντηση θα γίνει το μεσημέρι της 2ας Νοεμβρίου 2009, ημέρα Δευτέρα.
Στα ίδια πλαίσια έχουν προκαθοριστεί ως ημερομηνίες κοινών συναντήσεων για όλες τις τάξεις του σχολείου οι ακόλουθες ημερομηνίες:
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ, Τρίτη, 15/12/2009
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ, Τετάρτη, 3/2/2010
ΜΑΡΤΙΟΣ, Παρασκευή, 19/3/2010
ΙΟΥΝΙΟΣ, Τρίτη, 15/6/2010
Εννοείται πως όταν υπάρχει επίσημη συνάντηση του σχολείου, δε θα πραγματοποιείται και δεύτερη συνάντηση μέσα στην ίδια εβδομάδα, ώστε να μην αποδυναμώνεται η προσέλευση των γονιών στις μέρες κοινής συνάντησης με όλους τους εκπαιδευτικούς και τη διεύθυνση του σχολείου.
Σε κάθε περίπτωση τονίζουμε πως πέρα από τις καθορισμένες συναντήσεις, τόσο τις κοινές για όλο το σχολείο, όσο και τις συναντήσεις κάθε Πέμπτη της τάξης μας, είμαστε πάντα πρόθυμοι να εξυπηρετήσουμε και όποιον γονέα ζητήσει έκτακτη συνάντηση για λόγους που εκείνος θεωρεί σκόπιμο. Δεν έχετε παρά να επικοινωνήσετε μαζί μας στα τηλέφωνα που σας έχουν δοθεί, ή να αποστείλετε e-mail, ή να μας στείλετε γραπτό μήνυμα με το ίδιο το παιδί, ώστε να κλείσουμε ραντεβού.
Ας μην ξεχνάμε ότι στον αγώνα της διαπαιδαγώγησης των παιδιών, γονείς και δάσκαλοι είναι και πρέπει να είναι συνεργάτες. Και πως η συνεργασία δεν επιτυγχάνεται μόνο με τη συχνή επικοινωνία αλλά και με την ανάπτυξη αμοιβαίας εμπιστοσύνης και φιλικού κλίματος. Κι αν δύσκολο φαντάζει κάτι τέτοιο, τουλάχιστον ας το προσπαθήσουμε.
φιλικά
η δασκάλα της τάξης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε εδώ το σχόλιό σας κι εμείς θα φροντίσουμε το συντομότερο δυνατό να δημοσιευτεί.