Ανοίξαμε φόρουμ... Πετάξτε με τα φτερά της πεταλουδίτσας για να το βρείτε!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΩΣ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ



Μπήκαμε πλέον στο νέο χρόνο και η λήξη του σχολικού έτους πλησίασε ακόμη περισσότερο. Μετρήσαμε τις μέρες μαθημάτων που μας μένουν και τις βρήκαμε λιγότερες από 100...

Ανάγκη λοιπόν να ξαναδούμε τον προγραμματισμό μας, λαμβάνοντας ιδιαίτερα υπόψη και τις δύο εβδομάδες που έμεινε κλειστό το τμήμα μας λόγω της νέας γρίπης.

Μέχρι στιγμής δεν έχουμε καμία ενημέρωση πως θα μας δοθεί πρόσθετος διδακτικός χρόνος για να καλύψουμε τις μέρες που χάσαμε. Άρα θα πρέπει μόνοι μας να βρούμε τον τρόπο ώστε να μειώσουμε τις αρνητικές επιπτώσεις στη διδακτέα ύλη μας. Στην κατεύθυνση αυτή θα βοηθήσει τα μέγιστα ο καλός προγραμματισμός του χρόνου που μας μένει.

Το σχολείο σίγουρα δεν αποσκοπεί μόνο στην εξάντληση της διδακτέας ύλης και πολύ περισσότερο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η αντίληψη του παρελθόντος για διάκριση των μαθημάτων σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα έχει πλέον ξεπεραστεί.

Επομένως δε θα ακολουθήσουμε ένα πρόγραμμα πίεσης των μαθητών αγνοώντας την ηλικία τους και τις δυνάμεις τους, ούτε θα δώσουμε μονόπλευρα βάρος σε μαθήματα που οι παλιότερες γενιές θεωρούσαν πιο σημαντικά, υποτιμώντας άδικα άλλα διδακτικά αντικείμενα.

Συστηματικά και μεθοδικά θα επιδιώξουμε το καλύτερο, έχοντας ως γνώμονα τις σχετικές οδηγίες του παιδαγωγικού ινστιτούτου για ανάλογες περιπτώσεις. Σε μαθήματα που η διδακτέα ύλη είναι αδύνατον υπό τις παρούσες συνθήκες να καλυφθεί ολόκληρη, θα γίνει επιλογή ενοτήτων και ασκήσεων ώστε οι μαθητές να μεταβούν στην επόμενη τάξη προετοιμασμένοι επαρκώς.

Σημαντικό στοιχείο που οφείλουμε όλοι να προσέξουμε είναι να μη χαθεί άλλος διδακτικός χρόνος χωρίς σοβαρή αιτία. Θα βοηθήσουν στους στόχους που θέτουμε τα εξής:

1. Έγκαιρη προσέλευση στο σχολείο. Στο προηγούμενο τρίμηνο παρατηρήθηκαν αρκετές περιπτώσεις καθυστερημένης προσέλευσης μαθητών, με δυσμενείς επιπτώσεις και για τους ίδιους αλλά και για το υπόλοιπο τμήμα που εύλογα αναστατώνεται με την είσοδο των μαθητών που άργησαν.

2. Κατάλληλη προετοιμασία στο σπίτι. Αφενός οι μαθητές οφείλουν να μελετούν και να προετοιμάζουν τις ασκήσεις και τις εργασίες που τους έχουν ανατεθεί για το σπίτι και αφετέρου πρέπει να εφοδιάζουν τη σάκα τους με όλα τα απαραίτητα. Και στο σημείο αυτό είχαμε προβλήματα κατά το πρώτο τρίμηνο. Υπήρξαν μαθητές που ξέχναγαν ακόμη και το βιβλίο στο σπίτι. Πώς να παρακολουθήσουν έτσι το μάθημά τους;

3. Φροντίδα της σωματικής υγείας και ευεξίας των μαθητών. Η σωματική μας υγεία δεν εξαρτάται πάντα από μας. Ας προσπαθήσουμε όμως στο μέτρο που μπορούμε για την όσο το δυνατόν καλύτερη υγεία και ευεξία των παιδιών. Τη σωστή διατροφή, τον καλό ύπνο, τις δημιουργικές δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου. Όλα αυτά παίζουν σημαντικό ρόλο στο να μπορεί ο μαθητής να ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις σχολικές του υποχρεώσεις. Έχοντας κατά νου το σοφό γνωμικό: Μέτρον άριστο.

Έτσι θα αποφύγουμε ίσως την κατάσταση που αντιμετωπίσαμε στο πρώτο τρίμηνο με τις πολλές απουσίες κάποιων παιδιών. Βέβαια, το ξαναλέμε, ότι δεν είναι πάντα στο χέρι μας να εξασφαλίσουμε την καλή υγεία των παιδιών και από τη μεριά του σχολείου υπάρχει κατανόηση όταν οι απουσίες οφείλονται σε λόγους ανωτέρας βίας.

Όμως δεν μπορούμε να μην τονίσουμε ότι η απουσία από το σχολείο δεν αναπληρώνεται με όποια προσπάθεια και αν γίνει στο σπίτι. Συχνά οι γονείς αναφέρουν όταν το παιδί τους απουσιάσει πως "διάβασαν" στο σπίτι όσες μέρες έλειπαν από το σχολείο. Αυτό δεν είναι καθόλου κακό. Ίσα ίσα. Μα το σχολείο δε διδάσκει μόνο όσα περιλαμβάνει το βιβλίο. Στην τάξη ο δάσκαλος φροντίζει να προσφέρει στα παιδιά πολλά περισσότερα από όσα περιλαμβάνει το εγχειρίδιο.

Λαμβάνοντας υπόψη και τις αδυναμίες των μαθητών που διαπιστώνει, συχνά επανέρχεται σε προηγούμενα κεφάλαια της ύλης και βοηθά τα παιδιά να συμπληρώσουν τα κενά τους. Επίσης προχωρά σε διασυνδέσεις ανάμεσα στα μαθήματα και αναγκαίες προεκτάσεις πέραν των αναγραφομένων στο βιβλίο. Και πολλά άλλα ακόμη που δεν είναι του παρόντος να αναλυθούν...

Αν αλλιώς είχαν τα πράγματα, και μπορούσε ένα παιδί να μείνει σπίτι και να καλύψει όσα του δίνει το σχολείο, δε θα υπήρχαν σχολεία. Θα μοιράζαμε στα παιδιά βιβλία, και τέλος στο θεσμό που αιώνες τώρα εφαρμόζει η ανθρωπότητα για την προετοιμασία της νέας γενιάς.

Παρακαλούμε λοιπόν όλους να βοηθήσουν ώστε να επιτύχουμε τους στόχους μας στον καλύτερο δυνατό βαθμό.

Θα βοηθήσει σ' αυτό και η στενή και συστηματική συνεργασία της οικογένειας με το σχολείο.

Υπενθυμίζουμε ότι κάθε Πέμπτη μεσημέρι η δασκάλα της τάξης μένει στην αίθουσα και μετά τη λήξη των μαθημάτων ώστε οι γονείς να μπορούν να προσέρχονται και να συνεργάζονται μαζί της σε όλα τα θέματα που αφορούν τα παιδιά.

Επιπλέον το σχολείο έχει ορίσει και μέρες κοινής συνεργασίας με όλους τους εκπαιδευτικούς. Και θα θυμίσουμε πως όταν υπάρχει τέτοια κοινή συνάντηση, δεν πραγματοποιούνται οι συναντήσεις της Πέμπτης που απέχουν λιγότερο της μίας εβδομάδας, ώστε να μην αποδυναμώνεται η προσέλευση των γονιών από τις επίσημες συναντήσεις του σχολείου.

Αν πάλι κάποιος γονιός αδυνατεί να προσέλθει στις ημερομηνίες που έχουμε ορίσει, μπορεί τηλεφωνικά να συνεννοείται με το σχολείο και τη δασκάλα ώστε να καθορίζεται από κοινού κάποια άλλη ημερομηνία συνάντησης. Το τηλέφωνο του σχολείου είναι 210 9417466 και έχετε επίσης όλοι και το κινητό τηλέφωνο της δασκάλας της τάξης. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Στον πίνακα που ανωτέρω δημοσιεύσαμε, φαίνονται όλες οι σημαντικές δραστηριότητες που έχουμε ως τώρα προγραμματίσει για το Β΄ και Γ΄ τρίμηνο του σχολικού έτους, καθώς επίσης και οι ημέρες αργίας.

Σημειώνουμε τι σημαίνουν οι ιδιαίτερες αναφορές του πίνακα αυτού:

ΣΥΝ. Αφορά τις επίσημες συναντήσεις γονέων - δασκάλων που έχει προγραμματίσει το σχολείο. (3 Φεβρουαρίου, 19 Μαρτίου και φυσικά την ημέρα λήξης των μαθημάτων, την 15η Ιουνίου) Η ακριβής ώρα προσέλευσης θα σας ανακοινώνεται επίσημα από το σχολείο λίγες ημέρες πριν την πραγματοποίηση της συνάντησης. Σημειώνουμε ότι εκτός από την τελευταία, οι άλλες δύο δεν μπορούν να γίνουν πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου.

ΕΠΙΣΚ. Αφορά διδακτική επίσκεψη. Οι διδακτικές επισκέψεις είναι αναλυτικά οι ακόλουθες:

22 Ιανουαρίου 2010, Παρασκευή. Ώρα 10.00 - 11.30 Κέντρο Μελέτης Νεώτερης Κεραμικής.

Κόστος και για τα δύο τμήματα της Τετάρτης 120 € συνολικά, επιβαρυμένο βέβαια και με το ανάλογο κόστος μεταφοράς των μαθητών.

Προτιθέμεθα εκεί να παρακολουθήσουμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:

Παίζοντας στο χρόνο - Eπαφή με παιχνίδια φτιαγμένα από πηλό από την αρχαιότητα έως σήμερα, όπως είναι η αρχαία πλαγγόνα, τα σείστρα, η κούπα δικαιόσυνης, η νεροσφυρίχτρα. Σε όλα τα προγράμματα περιλαμβάνεται χειροτεχνική δραστηριότητα με πηλό.

Η επιλογή έγινε με βάση τον προσανατολισμό μας να υλοποιήσουμε ενδοσχολικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με κεντρικό άξονα το παιχνίδι. Ήδη το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε από τις μέρες των Χριστουγέννων με το ερωτηματολόγιο που δόθηκε στα παιδιά για έρευνα γύρω από τα Παραδοσιακά Παιχνίδια.

19 Φεβρουαρίου 2010, Παρασκευή: ώρα 9.30 - 11.00 Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος

Πρόγραμμα: Ναυπηγώντας μια τριήρη. Κόστος προγράμματος ανά μαθητή 4 €.

Με την επίσκεψή μας εκεί ευελπιστούμε να γίνει αντιληπτό στα παιδιά πως η Ελλάδα έχει στενή και διαχρονική σχέση με τη θάλασσα και σε πολλά επίπεδα. Θα δέσουμε έτσι τους στόχους της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τους στόχους του μαθήματος της φετινής ιστορίας και θα βοηθήσουμε τα παιδιά να συνεχίσουν την τεράστια ναυτική παράδοση της χώρας μας.

Η επίσκεψη αυτή εντάσσεται και στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που πραγματοποιούμε σε συνεργασία με την Παιδική Helmepa.

3 Μαρτίου 2010, Τετάρτη. Ώρα 10.00 - 12.00. Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Οργάνων στην Πλάκα.

Κόστος προγράμματος: 40 € για το κάθε τμήμα της Τετάρτης τάξης.

Σε συνεργασία και με την καθηγήτρια Μουσικής του σχολείου μας, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στα παιδιά φέτος που θα διδαχθούν φλογέρα να γνωρίσουν και τα αντίστοιχα παραδοσιακά μουσικά όργανα.

30 Απριλίου 2010, Παρασκευή. Κέντρο ερπετών «Ο Ερπετόκοσμος»

Κόστος συμμετοχής 2 € ανά μαθητή.

Στο πάρκο περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης "Αντώνης Τρίτσης" στο Ίλιον λειτουργεί Κέντρο Ερπετών «Ο Ερπετόκοσμος», που φιλοξενεί μια αξιόλογη συλλογή με σπάνια ζωντανά ερπετά από όλο τον κόσμο.

Επιλέξαμε την επίσκεψη αυτή από τον κατάλογο που δημοσιεύει το υπουργείο παιδείας και λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα στοιχεία του περιβάλλοντος χώρου του σχολείου μας και ειδικά την πανίδα του ρέματος του Ιλισσού που περνά πίσω από το σχολείο και που φιλοξενεί στην πανίδα του και ερπετά...

Η επίσκεψη εντάσσεται στο επίσημο περιβαλλοντικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιούμε φέτος με τίτλο ΤΑ ΤΖΙΤΖΙΚΙΑ ΤΟΥ ΙΛΙΣΟΥ.

Ο χώρος της έκθεσης είναι απόλυτα ασφαλής και παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές να εξοικειωθούν με τα άγνωστα τους ερπετά ώστε να καταπολεμήσουν μεν τις σχετικές φοβίες αλλά και ταυτόχρονα να μάθουν και τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

ΜΑΪΟΣ: Επίσκεψη στην Ακρόπολη - δεν έχει οριστεί ακόμη η ακριβής ημερομηνία.

ΙΟΥΝΙΟΣ: Ομαδική επίσκεψη ολόκληρου του σχολείου. Θα οριστεί ο τόπος και η ακριβής ημερομηνία από το σύλλογο διδασκόντων.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Ως τάξη θα εργαστούμε όλο το υπόλοιπο διάστημα με βάση τον προγραμματισμό που εκθέσαμε, προσπαθώντας όχι μόνο για την κάλυψη της διδακτέας ύλης αλλά για την επιτυχή υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που έχουμε αναλάβει καθώς και συναφών δραστηριοτήτων.

Πρέπει και θέλουμε να υποστηρίξουμε ένα σχολείο που δε θα μεταδίδει μόνο γνώσεις αλλά θα βοηθά στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε εδώ το σχόλιό σας κι εμείς θα φροντίσουμε το συντομότερο δυνατό να δημοσιευτεί.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ


Ακούσατε, ακούσατε!