Το σχολείο μας, το 12ο δημοτικό Καλλιθέας, διαθέτει μια υπέροχη δανειστική βιβλιοθήκη, τέτοια που θα τη ζήλευαν πολλά άλλα σχολεία:
Με προσπάθειες τόσο των εκπαιδευτικών του σχολείου όσο και του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, η βιβλιοθήκη μας έχει αποκτήσει ένα σημαντικό αριθμό βιβλίων και που ξεπερνούν πλέον τα 600.
Τον πλήρη κατάλογο της δανειστικής μας βιβλιοθήκης μπορεί κανείς να δει αν κάνει κλικ στον ακόλουθο σύνδεσμο:
https://sites.google.com/site/tetartakia/bibliotheke
Επιπλέον έχουμε δημιουργήσει φόρουμ στο διαδίκτυο ώστε να προβάλουμε τη δανειστική μας βιβλιοθήκη αλλά και να καλλιεργήσουμε την αγάπη για το βιβλίο στους μαθητές του σχολείου μας:
http://dwdekato.forumgreek.com/portal.htm
Στο φόρουμ μπορεί κανείς να βρει και φωτογραφικό κατάλογο των βιβλίων της δανειστικής μας βιβλιοθήκης:
http://dwdekato.forumgreek.com/forum-f9/?sid=b881c0e39f561c740fe5642c123ca284
Φυσικά υπάρχει και έντυπος κατάλογος των βιβλίων και τον οποίο μπορούν οι μαθητές να συμβουλευτούν ώστε να διαλέξουν το βιβλίο που τους ενδιαφέρει.
Στους καταλόγους αυτούς ανατρέξαμε σήμερα με βασικό ερώτημα να εντοπίσουμε βιβλία για το Μεγαλέξανδρο. Αφορμή το πρόγραμμα που υλοποιήσαμε πρόσφατα για το σπουδαίο αυτό στρατηλάτη.
Δυστυχώς η έρευνα δεν απέδωσε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Με λύπη μας διαπιστώσαμε ότι η δανειστική μας βιβλιοθήκη δε διαθέτει βιβλία για τον Αλέξανδρο εκτός από ένα που αφορά τους διαδόχους του:
556. Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΔΟΧΩΝ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Τι κρίμα... Είμαστε σίγουροι πως αν υπήρχαν στη βιβλιοθήκη βιβλία για το Μεγαλέξανδρο, πολλά παιδιά θα τα προτιμούσαν καθώς ο Αλέξανδρος όπως πιστεύουν πολλοί είναι ο σπουδαιότερος Έλληνας όλων των εποχών. Ένα σύμβολο του ελληνισμού και της λαμπρής ιστορίας του λαού μας.
Για το λόγο αυτό αναλάβαμε να κάνουμε έρευνα αγοράς και να εντοπίσουμε ποια βιβλία κυκλοφορούν για το Μεγαλέξανδρο. Σκοπός μας είναι να προτείνουμε τόσο στους υπευθύνους του σχολείου όσο και στο Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων να αγοράσουν εκείνα τα βιβλία που θα κρίνουμε απαραίτητα για τη δανειστική μας βιβλιοθήκη.
Η μορφή της εργασίας μας θα είναι η ομαδοσυνεργατική. Κάθε ομάδα της τάξης θα προτείνει έως 2 βιβλία και θα πρέπει να υποστηρίξει με επιχειρήματα τις προτάσεις της. Να αιτιολογήσει δηλαδή την πρόταση που κάνει.
Αποφασίσαμε επίσης, με βάση και την εμπειρία από το πρόσφατο πρόγραμμα για το Μεγαλέξανδρο, να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες του διαδικτύου. Να αναζητήσουμε δηλαδή "βάσεις δεδομένων" με ανάλογο υλικό.
Κατόπιν συζήτησης και με την καθοδήγηση της δασκάλας μας καταλήξαμε πως η έρευνά μας θα πρέπει να συμπεριλάβει τους ακόλουθους χώρους στο διαδίκτυο:
http://www.nlg.gr/opac.htm (Κατάλογοι Εθνικής Βιβλιοθήκης Ελλάδος)
http://web.cc.uoa.gr/ptde/epet/index.html (Βιβλιογραφική βάση δεδομένων ελληνικής παιδικής λογοτεχνίας της καθηγήτριας κ. Γκίβαλου)
http://www.protoporia.gr/ (Ιστοσελίδα μεγάλου βιβλιοπωλείου με καλή μηχανή αναζήτησης κατά τίτλο και θεματική ενότητα)
http://www.captainbook.gr/ (Ιστοσελίδα ενός ηλεκτρονικού βιβλιοπωλείου)
Βεβαίως εκτός από το διαδίκτυο θα χρησιμοποιήσουμε και τις γνώσεις μας, τόσο τις δικές μας όσο και των γνωστών μας, ώστε να συμπεριλάβουμε στις προτάσεις μας και βιβλία για το Μεγαλέξανδρο που ήδη έχουμε διαβάσει και τα θεωρούμε αξιόλογα.
Σκεφτήκαμε μάλιστα πως η διαδικασία αυτή, της προσωπικής μας γνώμης για τα βιβλία, θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στα άλλα βιβλία της δανειστικής βιβλιοθήκης. Με ποιον τρόπο; Μα με τη γραπτή έκφραση της γνώμης μας για κάθε βιβλίο που διαβάζουμε από τη δανειστική βιβλιοθήκη. Έτσι θα δημιουργήσουμε μια δική μας βάση δεδομένων και θα βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο στην επιλογή βιβλίων.
Τέλος, όσον αφορά την αναζήτηση στο διαδίκτυο, συζητήσαμε ποια κριτήρια θα πρέπει να λάβουμε υπόψη. Ανάμεσα σε αυτά σημειώσαμε τα εξής:
1. Να είναι γραμμένο από Έλληνα συγγραφέα.
2. Να είναι κατάλληλο για την ηλικία των παιδιών του δημοτικού σχολείου.
3. Να διαθέτει ωραία εικονογράφηση.
4. Προτίμηση θα δείξουμε σε εκείνα τα βιβλία που πιθανόν έχουν βραβευτεί ή προέρχονται από συγγραφέα αναγνωρισμένης αξίας.
Στα κριτήρια αυτά θα προσθέσει στην πορεία της έρευνας η κάθε ομάδα και τα δικά της.
Πιστεύουμε ότι μέσα από τη διαδικασία αυτή όχι μόνο θα προσφέρουμε ωφέλιμες υπηρεσίες στο σχολείο μας αλλά κι εμείς θα γίνουμε πιο έξυπνοι αναγνώστες και κατ' επέκταση "καταναλωτές" με νου και γνώση για όλα τα αγαθά που κατά καιρούς αναζητούμε.
Σημειώνουμε ότι η δραστηριότητα αυτή εντάσσεται στα πλαίσια της Ευέλικτης ζώνης και αφορά τόσο το πρόγραμμα "ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ" όσο και τον τομέα της αγωγής καταναλωτή.
________________________________
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΣΥΝΤΡΟΦΟΥΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ:
1. Πατήστε με το ποντικάκι σας στον ακόλουθο σύνδεσμο:
http://web.cc.uoa.gr/ptde/epet/index.html (βάση δεδομένων της καθηγήτριας κ. Γκίβαλου)
2. Από τη σελίδα που θα εμφανιστεί, επιλέξτε το σύνδεσμο: ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΙΔΩΝ
3. Στη νέα σελίδα που θα ανοίξει, επιλέξτε ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Θα εμφανιστούν έτσι μπροστά σας όλα τα βιβλία αυτής της βάσης δεδομένων που το θέμα τους είναι ιστορικό.
4. Διαβάστε προσεκτικά όλους τους τίτλους και εντοπίστε τα βιβλία που σχετίζονται με το Μεγαλέξαντρο.
Προσέξτε... μπορεί να μην αναφέρεται στον τίτλο ο Αλέξανδρος αλλά κάτι άλλο που έχει άμεση σχέση μαζί του. Πχ. ο τίτλος μπορεί να μιλά για τη Μακεδονία ή για τη Χαιρώνεια κλπ.
5. Ανοίξτε όλους τους τίτλους βιβλίων που εντοπίσατε και μελετήστε τα στοιχεία που αναφέρονται εκεί. Πχ. Αν ανοίξετε το βιβλίο:
Χορτιάτη Θέτη, Στη Βέροια στη Βεργίνα, Κέδρος,
θα βρείτε τα ακόλουθα στοιχεία:
Στοιχεία βιβλίου
Τίτλος: Στη Βέροια στη Βεργίνα
Συγγραφέας: Χορτιάτη Θέτη
Εικονογράφηση: Παρμενίδης Τζώρτζης
Έκδοση Κέδρος, Έκδοση δ΄, Αθήνα, 1986, 134 σ., ISBN 960-04-0837-8.
Α' έκδοση: Κέδρος, Αθήνα, 1983.
Θεματολογικά στοιχεία
Λογοτεχνικό είδος: Μυθιστόρημα
Κατηγορία είδους: Ιστορικό
Θέματα: Φιλία, Τέχνη, Αρχαιολογία
Περίληψη
Η Φίλα, ένα δωδεκάχρονο κορίτσι, πάει καλοκαιρινές διακοπές στη Βέροια, στο σπίτι της θείας Ρωξάνης. Εκεί με παρέα της τις δυο ξαδέλφες Κλείτα και Ευρυδίκη τους δύο φίλους Αλκέτα κι Ορέστη κι ένα γειτονόπουλο τον Αμύντα ξεκινούν θεατροπαίχνιδα για την εποχή του Φιλίππου και του Μ.Αλεξάνδρου, που κάνουν τις μέρες τους να κυλούν ευχάριστα και δημιουργικά. Όταν μάλιστα καταφθάνει κι η θεία Μαίρη, η ξεναγός η παρέα ξεκινά τις ξεναγήσεις της, με πρώτο σταθμό την Πέλλα, για να τις ολοκληρώσει λίγες μέρες μετά με τις επισκέψεις, στη Βεργίνα και στο Δίο. Τα παιδιά με πολύ ενδιαφέρον ακούν και διαβάζουν την ιστορία της ιδιαίτερης πατρίδας τους και ειδικά της Μακεδονίας του 4ου αιώνα, ξαναζωντανεύοντας στο μυαλό και στα παιχνίδια τους, τους ήρωες εκείνης της εποχής.
_____________________________________________
6. Αφού μελετήσετε προσεκτικά όλα τα βιβλία που εντοπίσατε, θα πρέπει να αποφασίσετε ποιο απ' όλα και κυρίως ΓΙΑΤΙ θα θέλατε να βρίσκεται στη Δανειστική Βιβλιοθήκη του σχολείου μας.
Μπορείτε επίσης να επισκεφθείτε και άλλους χώρους που δόθηκαν παραπάνω ή και όποιον εσείς νομίζετε ώστε να συμπληρώσετε τις γνώσεις σας για το βιβλίο που σας ενδιαφέρει. Πχ. μπορείτε να αναζητήσετε σε ιστοσελίδες βιβλιοπωλείων την τιμή του βιβλίου.
Ή ακόμη... μπορείτε να επισκεφθείτε αληθινά ένα βιβλιοπωλείο και με τη βοήθεια του βιβλιοπώλη να εντοπίσετε παιδικά λογοτεχνικά βιβλία που μιλούν για το Μεγαλέξανδρο.
Σκεφθείτε, τέλος, και άλλους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να επιλέξουμε το καλύτερο βιβλίο για το Μεγαλέξανδρο...
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Στο φόρουμ της δανειστικής μας βιβλιοθήκης θα βρείτε αναλυτική παρουσίαση όλων των συγγραφέων παιδικών βιβλίων που έχουν βραβευτεί για τα έργα τους:
http://dwdekato.forumgreek.com/forum-f7/topic-t7.htm#381
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Αφήστε εδώ το σχόλιό σας κι εμείς θα φροντίσουμε το συντομότερο δυνατό να δημοσιευτεί.